10 apps til jobbet

thumb_apps002

Her er 10 apps, der kan gøre din arbejdsdag enten lettere eller mere overskuelig.

Listen er et mix af apps, vi selv bruger og har gode erfaringer med, eller apps vi har fået anbefalet af andre til at optimere din arbejdsdag.

Der er formentlig en lang række apps, der ligner og måske kender du apps, der til samme formål er bedre til lige netop det, du laver. Det kan selvfølgelig også afhænge af, om du har Android, iPhone eller Windows.

Fælles for disse apps er i hvert fald, at de i udgangspunktet er gratis. Men vi kan ikke komme uden om, at de fleste apps i dag har en lang række tilkøbs optioner.

Har du erfaring med nogle af de omtalte apps, eller bruger du nogle helt andre? Smid gerne en kommentar.

10: TapeACall
TapeACall er appen, der optager dine telefonsamtaler. Jeg har tidligere ikke kunnet finde en app eller løsning særligt til iPhone, der kunne dække behovet. Det er en fantastisk mobil løsning til intervieweren, den studerende eller kommunikationskonsulenten, der sikrer, at du kan optage samtalen, hvor end du er.
09: Remember The Milk
Er du en planlægger og skriver du alt ned på to do-lister, gule sedler og gerne flere forskellige steder, så er appen noget for dig. Appen håndterer dine opgaver, lader dig dele dem med andre og sender dig påmindelser på sms.
08: Evernote
Hvis ikke du allerede har prøvet Evernote, så er det på tide. Det er et fantastisk værktøj til at skrive alt fra noter til anbefalinger, huskelister, kreative ideer, business planer og meget meget mere.
07: Podio
Podio er et af de bedste og mest omfangsrige sociale platforme til projektledelse, hvor du har mulighed for i teams at planlægge projekter, uddele opgave og sørge for at overholde tidsplanen.
06: Trello
Trello er din digitale post it-væg. Det fungerer godt til at organisere post it's fra brainstorms eller til udvikling af projekter eller lignende. Inviter derfor også dine kollegaer eller partnere til at tage del i dine vægge.
05: Dropbox
Dropbox er en tjeneste til lagring af filer, du kan tilgå fra app på telefonen. Den giver mulighed for at gemme og synkronisere filer online og mellem dine digitale enheder. På den gratis konto får du 2 GB lagerplads.
04: Yelp
Yelp deler crowdsourcede anmeldelser om lokale forretninger. Den er god at have ved hånden, hvis du står og mangler en kaffebar eller lækker café i nærheden. Fungerer derfor også særligt godt på storbyferier eller til konsulenten, der rejser meget
03: Google Docs
Google Docs er en gratis løsning til tekstbehandling, hvor særligt delefunktionen adskiller sig fra mange andre løsninger. Google Docs giver dig adgang til - også flere brugere af gangen - at oprette og redigere i dokumenter online. Ændringerne kan ses med det samme, også hvis flere brugere har dokumentet åbent samtidig.
02: Toggl Timer
Toggl Timer er et monitoringsværktøj, der måler hvor meget tid du bruger på forskellige opgaver. Det kan være særligt relevant for dig, der skal skrive timer ind på projekter på jobbet. Med Toggl Timer kan du måle tiden i teams eller på personlige opgaver.
01: WeTransfer
WeTransfer er en cloudbaseret tjeneste til overførsler af filer. WeTransfer er særlig smart til deling af større filer som videoer, der ikke kan sendes via mail. Det giver modtageren mulighed for via et link at downloade det overførte direkte ned.


Forfatter(e)

Relaterede indlæg

*

Top