Nana Hagel: Dronningen af Instagram

Foto: Karen Sofie Egebo

Professionalisering af bloggerkulturen 

K&C: Vi forestiller os, at grunden til, man følger en på Instagram, er det personlige og personens præferencer i forhold til mad, kunst eller noget tredje. Hvordan ved vi som brugere, om Nana synes, det her er fedt, fordi hun rent faktisk gør det, eller fordi hun er blevet betalt for det?

NH: Jeg synes, det er helt fair, at der er nogen, der tjener penge på det. Tænk på den blogger, der bruger halvdelen af sit liv på det. Selvfølgelig skal personen tjene penge. Jeg synes, det er dumt at lade være, når man har muligheden for det.

“Hvis det er produkter, så skal de jo være pæne. Ellers kan jeg ikke tage et pænt billede af dem. Jeg ville aldrig taget et billede af en eller anden grim vase. Det ville stikke ud, og det har jeg ikke nogen interesse i.”

– Nana Hagel

Om der går noget af det personlige? Det synes jeg ikke. Jeg træffer altid et valg. Jeg får sindssygt mange henvendelser, og det er vel kun omkring 5% af alle potentielle sponsorerede indlæg, jeg laver. Det skal være noget, jeg kan stå inde for. Hvis det er produkter, så skal de jo være pæne. Ellers kan jeg ikke tage et pænt billede af dem. Jeg ville aldrig taget et billede af en grim vase. Det ville stikke ud, og det har jeg ikke nogen interesse i. Nu laver jeg det ikke så meget, men til trods for at jeg får penge for det, så har jeg stadig truffet et til- eller fravalg. For det kan også blive for meget.

K&C: Hvornår er det så for meget?

NH: Jeg synes, at det er for meget, når det stort set er på hvert eneste post. Hvor hvert post skal tagges, der synes jeg at det bliver for meget. Jeg havde en periode for et par uger siden, hvor jeg var i Stockholm med Visit Stockholm, og der skulle jeg tagge dem et par gange, og også det hotel vi boede på. Da jeg kom hjem, skulle jeg lave noget for nogle andre. Der ville jeg rigtig gerne have et billede imellem. Folk lægger sikkert ikke mærke til det, men jeg bliver irriteret på mig selv, hvis jeg skal tagge hver eneste gang. Hvis billederne er pæne, og det er noget, som giver mening, er det ok.

“Men jeg kan også godt lide at følge nogen, der laver sponsorerede posts og blive inspireret, hvor det er nogle fede ting, de laver. Så synes jeg ikke, at det er reklame. Så er det en personlig anbefaling.”

– Nana Hagel

K&C: Ja, fordi vi står jo på forbrugersiden, og tænker “hvad kan man stole på?”

NH: Generelt kan man stole på, og nu taler jeg for mig selv, at jeg aldrig ville gøre noget, som ikke giver mening for mig. Men alt det jeg gør, giver mening for min profil og billeder. Ellers gør jeg det ikke.

Men jeg kan også godt lide at følge nogen, der laver sponsorerede posts og blive inspireret, hvor det er nogle fede ting, de laver. Så synes jeg ikke, at det er reklame. Så er det en personlig anbefaling. Selvom de får penge for det. Firmaer kan få meget ud af at arbejde med Instagrammere, og det synes jeg, at man skal respektere. Og som Instagrammer ikke være bange for at tage sig betalt – det er jo god reklame for den givne virksomed.



Forfatter(e)

Relaterede indlæg

En kommentar;

  1. Pingback: Sådan får du 100 likes på Instagram | Keilberg & Christiansen

*

Top