Ny måde for brands at fortælle historier på Instagram

Instagram how to

Instagrams nye karruselfunktion giver brands nye muligheder for at fortælle deres historier på Instagram.

Nogen frygter det, andre ser det som en stor mulighed. Reklamer og sponserede indlæg på Instagram er uden tvivl en del af dit news feed i fremtiden.

Som du kan se i videoen herunder kan du med et enkelt swipe se flere billeder i én og samme opdatering. Funktioner som denne åbner ofte op for boksen af kritik om at news feeds nu vil blive oversvømmet af reklamer. Men lad os se det positive i det og håbe at brands vil bruge det som en mulighed for at arbejde effektivt med historiefortællingen på mediet.

LÆS OGSÅ Markedsføring på Instagram

Videoen introducerer også muligheden for at klikke sig videre “learn more” til en separat artikel med uddybende forklaring af og muligheder for at læse mere om projektet, reklamen eller hvad brugeren skal tage stilling til.

Instagram skriver selv, at de i de kommende uger udruller funktionen og tester forskellige variationer af designs for at se, hvad folk er mest interesseret i, og hvilke opdateringer der performer bedst. Til at starte med skal du heller ikke bekymre dig om reklamerne, da de i første omgang tester det i USA.

Se funktionen i videoen herunder:

LÆS OGSÅ nyheden på Instagrams blog



Forfatter(e)

Relaterede indlæg

*

Top