#SMWstatistik – Alle de tal du bør kende

thumb_some002

#SMWstatistik var det mest omtalte hashtag på den sidste dag af Social Media Week i København. Vi giver dig alle de tal, du har behov for at kende.

Hvis du vil vide mere om, hvilke sociale medier danskerne burger, så blev der præsenteret en lang række interessente tal fredag morgen. Danmarks Statistik, Infomedia, DR Medieforskning go Overskrift.dk gav set fulde overblik i en 2,5 times lang session. Du er nu i gang med at få det fulde billede af danskernes brug af #smdk.

LÆS OGSÅ den fulde Storify her (engelsk)

Her er en kort sammenfatning over en række af hovedpointerne fra eventet.

#SMWstatistik i tal

Flest kvinder bruger sociale medier.

Ingen overraskelser – Facebook er størst. På Twitter er der flest mænd, men på Instagram er der flest kvinder.

I Europa er det danskerne, der er mest aktive på sociale medier.

Der er 288 mio. aktive brugere på Twitter. De skriver 500 mio. tweets per dag. Det er 6.000 tweets i sekundet.

Der er 270.000 danske Twitter-profiler, men kun 70.000 af dem er aktive. Det vil sige, at det inden for den seneste måned har tweetet minimum en gang.

Her er det fulde Twitter-overblik.

I 2014 blev der tweetet 24 mio. gange. 18 mio. af disse var originale tweets, mens 8 mio. var retweets. Danskerne lytter og deler.

Vi tweeter mest i hverdagene, og lørdag slapper vi af. På Instagram er det omvendt.

Her er top 10 over danske hashtags. Vi skriver om politik, sport og musik.

De sociale medier sætter dagsordenen og er forud for omtale på de store medier.

Herunder er de vigtigste pointer fra DR Medieforskning. De unges vej til de sociale medier starter eksempelvis med spil. Forskellen på unge drenge og piger er, at pigerne allerede i en alder af 10-12 år er hardcore brugere af sociale medier.

Afsluttende lidt statistik over morgenens event, der som sagt var det mest omtalte på Twitter hele fredagen. Top tweep til eventet var Anette Damgaard, @Medielover.



Forfatter(e)

Relaterede indlæg

*

Top