Statistik og trends på internettet 2019

Der findes meget statistik og trends om sociale medier. Jeg har her samlet et udsnit af den statistik, jeg selv synes er interessant og værd at dykke ned i. Det er også nogle af de tal, jeg henviser til, når jeg bliver spurgt eller skal foreslå aktiviteter for mine kunder hos Holm Kommunikation.

De færreste kan undvære Facebook appen – 47 % af de adspurgte danskere om at undvære sociale medier (Audience Project, oktober 2019)

Sociale medier

Flest danskere poster indhold på Snapchat ugentligt – 47 % (Audience Project, oktober 2019)

Flest danskere klikker på reklamer på Instagram – 13 % (Audience Project, oktober 2019)

Henholdsvis 3 % og 22 % mener, at sociale medier har en meget positiv og positiv effekt på deres liv (Audience Project, oktober 2019)

Facebook er det social medie, som flest danskere (47 %) ikke kan undvære (Audience Project, oktober 2019)

10 % af danskerne har overvejet at forlade Facebook, 2 % har overvejet at forlade Instagram, 1 % har overvejet at forlade Snapchat eller YouTube (Audience Project, oktober 2019)

4.100.000 danskere er på sociale medier (Hootsuite/We Are Social, oktober 2019)

97 % mellem 12-18 år og 98 % mellem 19-34 år har en profil på et socialt medier (Slots- og Kulturstyrelsen, oktober 2019)

Danskerne bruger i snit 1 time og 31 minutter om dagen på sociale medier fordelt på devices (Hootsuite/We Are Social, oktober 2019)

Apps

Danskerne har i gennemsnit installeret 21 apps på deres smartphones (Audience Project, oktober 2019)

Danskerne kan ikke leve uden MobilePay. 25 % af danskerne kan ikke undvære MobilePay, mens kun 24 % siger Facebook (Audience Project, oktober 2019)

Flest danskere (46 %) bruger mest tid på sociale medier-/chat-apps, andenpladsen tager mail (42 %) og med 37 % ligger browsers nummer tre (Audience Project, oktober 2019)

Internet

5.650.000 (98 %) danskere har adgang til internettet (Hootsuite/We Are Social, oktober 2019)

93 % danske husstande har adgang til 100 Mbit bredbånd (Slots- og Kulturstyrelsen, oktober 2019)

Danskerne bruger i snit 5 timer og 28 minutter om dagen på internettet fordelt på devices (Hootsuite/We Are Social, oktober 2019)

Danskernes primære device til at gå på nettet er en smartphone (Slots- og Kulturstyrelsen, oktober 2019)

Gadgets

10 % af danskerne har wearables (Hootsuite/We Are Social, oktober 2019)

31 % af danske husstande har Chromecast i hjemmet (Slots- og Kulturstyrelsen, oktober 2019)



Forfatter(e)

Relaterede indlæg

*

Top