Statistik om sociale medier i Danmark

luis-llerena-18011

Det er ofte svært at finde hoved og hale i alle de forskellige tal, der bliver udgivet. Jeg har forsøgt at samle de danske tal, jeg selv henviser til, når jeg bliver spurgt eller skal foreslå aktiviteter for mine kunder hos Holm Kommunikation. 

 

Facebook_icon Facebook

Antal brugere:

3.100.000 brugere (Danmarks Statistik, november 2016)

3.573.000 bruger (digitalkommunikation.net, august 2016)

3.900.000 brugere (keilbergchristiansen.dk, april 2017)

67 % af danskerne er på Facebook (Danmarks Statistik, november 2016)

80 % danskere bruger Facebook (AudienceProject, august 2017)

Brugsstatistik:

64 % af alle danskere over 12 år bruger Facebook dagligt (Danmarks Radio, januar 2017)

72 % af de 16 til 89-årige bruger Facebook dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2016)

62 % af danskerne 16+ år bruger Facebook dagligt (Mindshare Connected Life, oktober 2016)

30 % angiver Facebook som en af tre apps, de ikke kan undvære (AudienceProject, august 2017)

94 % af de 15 til 25-årige er på Facebook (AudienceProject, august 2017)

66 % af danskerne har brugt Facebook i løbet af en uge (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

67 % af danske mænd bruger Facebook dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

76 % af danske kvinder bruger Facebook dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

 

Instagram_logo_2016 Instagram

Antal brugere:

250.000 aktive danske profiler på Instagram (Overskrift.dk, marts 2017)

350.000 private danske profiler på Instagram (Overskrift.dk, marts 2017)

24 % af danskerne er på Instagram (Danmarks Statistik, november 2016)

29 % danskere bruger Instagram (AudienceProject, august 2017)

Brugsstatistik:

17 % af alle danskere bruger Instagram dagligt (Danmarks Radio, januar 2017)

47 % af de 16 til 89-årige bruger Instagram dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2016)

25 % af danskerne har brugt Instagram i løbet af en uge (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

38 % af danske mænd bruger Instagram dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

57 % af danske kvinder bruger Instagram dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

 

snap-ghost-yellow Snapchat

Antal brugere:

25 % af danskerne er på Snapchat (Danmarks Statistik, november 2016)

27 % danskere bruger Snapchat (AudienceProject, august 2017)

Brugsstatistik:

76 % af de 15 til 25-årige er på Snapchat (AudienceProject, august 2017)

19 % af alle danskere bruger Snapchat dagligt (Danmarks Radio, januar 2017)

49 % af de 16 til 89-årige bruger Snapchat dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2016)

26 % af danskerne har brugt Snapchat i løbet af en uge (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

49 % af danske mænd bruger Snapchat dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

51 % af danske kvinder bruger Snapchat dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

 

twitter-bird-1366218_960_720 Twitter

Antal brugere:

350.000 danske Twitter-profiler  (Overskrift.dk, marts 2017)

70.000 aktive danske tweeps  (Overskrift.dk, marts 2017)

10 % af danskerne er på Twitter (Danmarks Statistik, november 2016)

17 % danskere bruger Twitter (AudienceProject, august 2017)

Brugsstatistik:

5 % af alle danskere bruger Twitter dagligt (Danmarks Radio, januar 2017)

16 % af de 16 til 89-årige bruger Twitter dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2016)

5 % af danskerne har brugt Twitter i løbet af en uge (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

17 % af danske mænd bruger Twitter dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

9 % af danske kvinder bruger Twitter dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

 

LinkedIn_logo_initials LinkedIn

Antal brugere:

2.200.000 danske brugere (keilbergchristiansen.dk, april 2017)

24 % af danskerne er på LinkedIn (Danmarks Statistik, november 2016)

34 % danskere bruger LinkedIn (AudienceProject, august 2017)

Brugsstatistik:

4 % af alle danskere bruger LinkedIn dagligt (Danmarks Radio, januar 2017)

9 % af de 16 til 89-årige bruger LinkedIn dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2016)

13 % af danskerne har brugt LinkedIn i løbet af en uge (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

 

Youtube-logo-red YouTube

Antal brugere:

1.500 aktive danske YouTube-kanaler (Overskrift.dk, marts 2017)

55 % danskere bruger YouTube (AudienceProject, august 2017)

Brugsstatistik:

31 % af børn mellem 3-7 år bruger YouTube dagligt (Danmarks Radio, januar 2017)

70 % af børn mellem 7-12 år bruger YouTube dagligt (Danmarks Radio, januar 2017)

48 % af alle danskere over 12 år benytter YouTube ugentligt (Danmarks Radio, januar 2017)

 

Pinterest-logo Pinterest

Antal brugere:

14 % danskere bruger Pinterest (AudienceProject, august 2017)

Brugsstatistik:

6 % af danskerne har brugt Pinterest i løbet af en uge (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2017)

 

Mere statistik

Jeg opdaterer også løbende min opslagstavle om statistik om sociale medier. Den finder du her:

Følg Mads Keilbergs opslagstavle SoMe statistik.



Forfatter(e)

Relaterede indlæg

*

Top