Hvad sker der, når Facebook en gang imellem crasher? Så fortsætter festen bare et andet sted. Det her er #FacebookDown.
Til morgen var Facebook endnu en gang nede. Selvom det var morgen og mange formentlig var travle og på vej i skole eller på arbejde, så hindrede det ikke i utallige udbrud på Twitter, Snapchat og andre platforme. Konkurrenterne bliver altså overrendt i de minutter eller timer nedbruddet står på.
Jeg har udvalgt en række reaktioner fra Twitter, mens Facebook var nede.
Twitter-jokes
Din joke om Insta og #facebookdown er ikke original. Eller sjov. Bare lad være. Tak.
— Jonas Juhler Hansen (@jonasjuhler) 27. januar 2015
I dag bliver måske den mest produktive dag i året. #facebookdown
— Lars Gaardhøj (@larsgaardhoj) 27. januar 2015
Tilbage til virkeligheden
Godt Facebook er oppe igen. Nåede at vise fotos af sønnike i bussen og prikke til to mennesker IRL så de slog igen. #facebookdown
— Jeppe Søe (@jeppesoee) 27. januar 2015
Sjældent er vi kommet hinanden så meget ved de sidste 10 år…#facebookdown #twitterhjerne #facebookernede pic.twitter.com/AU7NCXl914
— DNA Design (@DNADesigndk) 27. januar 2015
Twitter-kærlighed
Hvis ikke jeg så det på Twitter, ville jeg ikke opdage at Facebook var nede. Videre. #smdk
— Heine Aaen Hansen (@heineaaen) 27. januar 2015
Twitter – gudskelov DU lever! Du er min socialmedie-ventil i dag! #facebookdown #instagramout #smdk #twitterhjerne
— Camille Toft (@CamilleJohanne) 27. januar 2015
Breaking News
Og så lige midt i måske-historisk sneisstorm i USA #facebookdown #BREAKING pic.twitter.com/RyDAKC1z9h
— Lasse Berg Sørensen (@lasseberg) 27. januar 2015
3.5 mio. danskere i morges ved #facebookdown #isurvived2015 #smdk pic.twitter.com/568CfMtQLj
— Sebastian Risbøl (@SebRisboel) 27. januar 2015
Status
Overskrift.dk er altid god for en status på nogle af de hashtags, der pludselig trender. Her kan du tydeligt se, hvor længe Facebook var nede.
Sådan så #facebookdown ud i Danmark på Twitter i morgentimerne http://t.co/SuFOkjqiDZ #smdk #dkmedier pic.twitter.com/Rvrco3xKyh
— Overskrift.dk (@overskrift) 27. januar 2015